Jdi na obsah Jdi na menu
 


14. zpráva

8. 1. 2017

14. zpráva

Týden 9. 1. – 13. 1.

PROBĚHNE

V úterý půjdeme v hodinách TV ven. Děti si mohou přinést boby nebo jiná klouzadla. Mohou si je nechat ráno pod schody v šatně.Také, prosím, dohlédněte, aby děti měly vhodné nepromokavé oblečení, čepice, šály, rukavice, věci na příp. převlečení. Pokud je Vaše dítě po nemoci a nechcete, aby šlo „ řádit“ do sněhu, dejte mi vědět, bude po tuto dobu v 1. B.

K výuce

ČJ – Minulý týden jsme dočetli modrou čítanku. Všem dětem jsem ji rozdala. Čítanku si nechají doma. Nebudeme ji již potřebovat. Za týden dostanou děti novou učebnici čtení, kde se již budeme učit číst malými tiskacími písmeny. Než přejdeme na malá písmena, je potřeba procvičit a ještě upevnit techniku čtení textu psaného velkými tiskacími písmeny, hlavně skupiny DI, TI, NI, DY, TY, NY, DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ, FĚ. Způsob čtení slov s těmito slabikami jsem popsala v minulých zprávách. Děti budou dostávat okopírované papíry s různými texty, které si založí do červ. desek. Červené desky máme již téměř plné. V hodinách VV si vytvoříme na vypracované prac. listy nové desky a pošlu je dětem v pátek také domů na památku na své začátky výuky čtení. Budeme  více číst ze žluté čítanky. Děti ji musí tedy nyní nosit každý den do školy. D. Ú. na středu 11. 1. – text  Zaječí škola a PL s úkoly k pochopení textu. Při nácviku čtení, prosím, dohlédněte, aby si slova děti nedomýšlely. Někteří již nechtějí hláskovat, ale slova si pak vymýšlí nebo domýšlí nebo si písmena šeptají předem. Raději tedy: kratší nebo známá slova již číst dohromady, delší však ještě  nejprve vyhláskovat. V tomto týdnu také ukončíme šedý sešit uvolńovacích cviků. Pošlu jej dětem také v pátek domů. Už jej potom nebudou nosit do školy. Zároveń s nácvikem čtení malých tiskacích písmen začneme s nácvikem psaní psacích písmen do písanky. Můžete již dětem připravit pero( nejlépe značky Stabilo). Prosím, kontrolujte dětem penál, aby nosily každý den ořezané 2tužky, které píší tence, ořezané tenké pastelky na podtrhávání, lepidlo a nůžky.

Ma – Dodělali jsme 1. díl uč. matematiky. Děti uč. v pondělí dostanou a odnesou si ji domů. Nebudou ji již do školy nosit. V pátek dostaly  2. díl, do kterého budeme nyní pracovat. S většími schopnostmi čtení již budeme moci více řešit i slovní úlohy.  Některé děti rády využívají různé logické úlohy typu SUDOKU. Snažíme se zautomatizovat sčít. a odčít. do sedmi různými typy úloh ( s neznámou, řetězy, 4 příklady k dominovým kartám . . .) Je nutné, aby děti pochopily souvislost sčítání s odčítáním. V učebnici dojdeme asi na str. 11. Téměř každý den potřebujeme v hodinách smazávací tabulku a fixy. Fixy dětem dost často chybí, prosím, dohlédněte, aby děti nevypsané fixy měly.

Prv – Povídáme si o přírodě v zimě. Trénujeme pojmy : měsíc, roční období, den v týdnu. Děti by se měly už v těchto pojmech orientovat a neplést si je. Při dotazu na roční období, by neměly tedy děti odpovídat třeba leden nebo úterý. . . .

Učivo angličtiny Vám pravidelně každý měsíc píše p. uč. na naše třídní webové stránky, tak můžete sledovat, co děti v angličtině dělají a kontrolovat i d. ú.

Přeji Vám pěkný týden V. Smetanová