Jdi na obsah Jdi na menu
 


16. zpráva

22. 1. 2017

16. zpráva

Týden  23. 1. – 27. 1. 2017

PROBĚHNE

TV

Pokud budou vhodné podmínky, opět bych řešila hodiny tělocviku jako minulý týden. Část jsme cvičili v sokolovně, část si děti užívaly na kopečcích a klouzačkách před sokolovnou. Prosím, oblékněte děti podle toho. Nevím, jestli bude ještě dost sněhu na boby, v pondělí ještě dětem řeknu.

K výuce

ČJ – Děti velmi rychle zvládají čtení slov i vět s malými tiskacími písmeny. Hráli jsme různé hry, kdy děti k sobě vyhledávaly dvojice písmen a slov napsaných vekými a malými tiskacími písmeny. Také hodně trénujeme tzv. postřehování zatím u krátkých slov. Děti rychle přečtou celé slovo. Aby je to  více bavilo, hrajeme různé závody. Většina dětí malá tiskací písmenka již dobře poznává i čte. Samozřejmě, že se dětem hodně plete b, d/ n,h/ m,n/ Ii,l L i některá jiná písmena. Je to však naprosto normální. Vše procvičujeme a budeme nadále procvičovat. Času máme dost. Celé druhé pololetí budeme trénovat techniku čtení. Veškeré čtení je spojeno s úkoly, kdy děti musí dokázat, že čtenému textu rozumí. Což dá někdy velkou práci. Prosím, nebuďte na Vaše dítě netrpěliví, pokud zjišťujete při plnění úkolů, že mu něco nejde tak, jak byste si Vy představovali. Hlavně, prosím, nesrovnávejte s ostatními. Každé dítě je jedinečné a potřebuje svůj čas k dosažení potřebných dovedností. Můžu Vás ubezpečit, že všechny děti v naší třídě jsou v naprosté normě. Dělat chyby je normální. Učení dá někdy práci, je potřeba mít trpělivost a snažit se, vše nejde ihned. Špatné je, když se někdo nesnaží nebo nedává pozor, ale dělat chyby rozhodně ne.

 Tento týden budeme pokračovat v 2. dílu čítanky, dojdeme asi na str. 14. Zároveň budeme číst a řešit úlohy na různých PL, které posílám k nahlédnutí v červ. deskách. Současně čteme texty ve žluté čítance. Páteční úkoly ale již nebudou vždy z této čítanky. Vzhledem k tomu, že jsme již začali s psacím písmem, budou děti občas mít i dva d. ú. ale kratší. ( čtení a psaní) V písance musíme zvládat přibližně jednu stránku denně. V písance dojdeme asi na str. 8, v pátek napíšeme z probraných písmen a slov z písanky diktát. Prosím, pokud něco doma trénujete kromě d. ú., nedělejte písmena dopředu ale vždy jen to, co už jsme dělali ve škole. Vše má svoji techniku. Děti by v 1. třídě měly psát perem Stabilo. Vím, je drahé, ale nutí děti pero správně držet. Ostatní druhy per mohou mít děti jako náhradní.

Ma – Sčítáme, odčítáme různé typy příkladů do 8. Tento týden už i do 9. Děti si pomáhají prsty, ale samozřejmě ideálně, by se měly snažit počítat i bez nich. Opět se jedná o cvik a každý k tomu dospěje časem. Jaké typy příkladů probíráme, vidíte na PL i v učebnici. Nyní se budeme také hodně věnovat typu: o něco méně, o něco více. Určitě to nepůjde všem ihned, takže žádné strachy, natrénujeme to. V učebnici moc takových úloh není, tak je uvidíte spíš na PL. Mám radost, že mnozí  si již zvládají přečíst sl. ú. , pochopit text a samostatně ji vyřešit, někteří dokonce již zvládají samostatně vymyslet a napsat i odpověď. Zařazuji do hodin i různé logické úlohy, kde se jedná spíše o uvažování a přemýšlení než o počítání. Mnozí i již dobří počtáři se musí naučit přesně rozmyslet, co mají počítat, na co se otázka ptá, ne mechanicky použít + nebo -. V uč. dojdeme asi na str. 15. Také se děti seznámí se základními tělesy, s pojmy: krychle, kvádr, koule, válec, kužel na str. 6,9. Dejte dětem ,prosím, ve čtvrtek do školy krabičky a roličky těchto tvarů. Aby děti lépe učivo pochopily, budeme si z nich různě stavět a využijeme je i ve VV a PV.

Prv – Probíráme lidské tělo, jeho části a péči o něj. Moc toho v uč. není, tak budeme vše probírat i jinak i z různých jiných materiálů.

Přeji Vám krásný týden V. Smetanová