Jdi na obsah Jdi na menu
 


17. zpráva

30. 1. 2017

17. zpráva

Týden  30. 1. – 2. 2.

PROBĚHNE

31. 1. – v úterý čtvrtou vyučovací hodinu děti dostanou výpis pololetního vysvědčení.

1. 2. – ve středu jede celý 1. stupeň do Kina Modřany na Anděla Páně 2.( doprava, kino – 100Kč)

Děti přijdou normálně do školy. Odjíždíme vlakem v 8:30hod, vracíme se v 11:27hod. Děti odvedu na oběd.

3. 2. – v pátek mají děti pololetní prázdniny.

Tento týden bude krátký, učiva tedy moc nezvládneme. Budeme pracovat ve skupinách, do kterých se děti rozdělily již před Vánocemi.

K výuce

ČJ – Četli jsme texty ze žluté čítanky : U babičky a Ochotný Kuba. Některé děti již čtou velice pěkně i bez přípravy doma. Některým ještě dělá problém čtení slov se skupinami DI, TI, NI, DĚ, TĚ. ., ale  stále tato slova trénujeme. Četli jsme i textíky s malými písmeny. Děti mohou používat POMOCNÍK – abeceda s velkými a malými písmeny. Všichni ji dostali. Vybrala jsem si Notýsek, do kterého píši hodnocení. Během tohoto týdne každému napíši, jak se mu čtení, psaní i práce s textem a činnosti v matematice daří.  Stále s dětmi probíráme, aby při práci nespoléhaly na souseda a nejbližší okolí. Učím děti, aby přemýšlely a snažily se přijít na řešení, i když to dá někdy velkou námahu. Některé děti si totiž vůbec nevěří. Při zadání úkolu se hlavně podívají k sousedovi a rozhlížejí se kolem sebe, místo aby samy přemýšlely. To se týká i matematiky. Psali jsme první diktát psacích písmen a slov. Dopadl výborně. V první třídě by děti neměly používat zmizík ani gumovací pero. Děti to velmi zdržuje. Chybná řešení je nejlepší škrtnout a napsat znovu. I pro mne je důležité vidět, jak žák úkol řeší. Pokud děti píší doma do Písanky je nutné, aby vše co píší, také četly. Nikdy nesmí psát pouze mechanicky. Psaní nám zatím nejde moc rychle. Děti jsou rychle unavené, tak některé dny celou stránku asi nestihneme. Do konce týdne dojdeme na str. 10. Psací A, a dělá dětem většinou dost problém, tak to musíme pěkně natrénovat. Děti nyní budou nosit každý den do školy obě čítanky. Ve žluté čítance přečteme: Večerní pohádku. Vždy k textu řešíme různé úkoly. Ve 2. dílu čít. jsme řešili královské hádanky. Budeme číst a plnit úkoly na str. 14 a 15. V červených deskách opět uvidíte různé jiné texty, kterými se zabýváme.

Ma -  Ve čtvrtek jsme se hravou formou seznamovali s pojmy: těleso, krychle, kvádr, kužel, jehlan, koule, válec. Moc nám v tom pomohly krabičky, které si většina dětí přinesla. Moc děkuji všem rodičům, kteří dětem krabičky obstarali. Někteří dokonce přinesli i kužel a různé provedení koulí. Děti  tak viděly, že stejná tělesa mají různé velikosti. Bohužel, krabičky nepřinesli všichni, takže jsme museli stavby ve VV a PV odložit až na tento čtvrtek. Doufám, že ti co minulý týden krabičky nepřinesli, již na ně tento týden nezapomenou. Trénujeme rychlejší počítání do 9. Používali jsme opět dominové karty. Vidíte v uč. na str. 14. Sestavit příklady ke znázornění stále někomu dělá problém.

Znázorňovat se učíme i při řešení sl. úloh. Tento týden budeme řešit hodně sl. úlohy. Děti dostanou i d.ú. Při jeho plnění musí děti postupovat podle pokynů, které jsou na PL uvedeny. Soustředíme se na správné sestavení odpovědi na otázku. Dojdeme na str. 17. – číslo 10

Prv – Povídali jsme si o smyslech. Ve čtvrtek je budeme zkoumat různými činnostmi a hrami.

Velmi Vás prosím, kontrolujte dětem penál. Kromě psacích potřeb potřebujeme skoro každý den: nevypsaný fix na smazávací tabulku, nůžky, tyčinkové lepidlo. Vím, že s těmi lepidly je potíž, vysychají, ztrácejí se, brzy se vypotřebují . . . ale my je opravdu stále potřebujeme.

Přeji Vám hodně radosti, kterou budete sdílet s dětmi z jejich prvního vysvědčení. Děti si zaslouží velkou pochvalu. Pořádně to s nimi oslavte. Od září udělaly obrovský kus práce. Zdravím

 V. Smetanová