Jdi na obsah Jdi na menu
 


19. zpráva

10. 2. 2017

19. zpráva

Týden  20. 2. – 24. 2.

PROBĚHLO

  • Děti dostaly v obálce informace a hlasovací lístky k volbám do ŠKOLNÍ RADY z řad rodičů.
  • D. Ú. na jarní prázdniny – 2. díl čítanky str. 21, úryvek z knihy Kubula a Kuba Kubikula. Číst a splnit úkoly k textu.
  • Poslala jsem Vám domů k nahlédnutí prac. sešity , sešity psaní a desky s PL.
  • Celý týden děti pracovaly ve skupinkách. Za splněné úkoly dostávaly body, za každých 10 bodů si vyměnily vždy smajlíka, kterého si nalepily na svoji skupinovou průkazku. Tato soutěž potrvá až do konce školního roku, kdy bude závěrečné vyhodnocení s odměnami. Na konci tohoto týdne jsme udělali malé vyhodnocení s drobnými odměnami. Děti Vám samy řeknou, jak si zatím jejich skupina vede. Musím děti pochválit, už se snaží ve skupině pěkně spolupracovat.

V čítance jsme četli samé pohádky nebo pohádkové básničky, což děti dosti bavilo. Plnily i různé pohádkové úkoly, vždy motivované pohádkovými bytostmi, které zrovna v pohádce vystupovaly.

PROBĚHNE

  • ČJ – Přečteme si další pohádky a budeme plnit úkoly k textům.  V pondělí si přečteme  prázdninový úkol, potom pohádku Strašidlovou na str.22, která je již hodně náročná. Budeme ji číst po částech, ke každé části   vždy připravím různé hry a úkoly. Budeme zkoušet, jak známe pohádky na str. 23. U pohádek tento týden ještě zůstaneme. Dětem ještě připravím ke čtení pohádkové PL. V čítance s velkými písmeny si přečteme : JAK ANIČKA DOBŘE VYŘÍDILA a povídání JEŽEK. Také s těmto texty  budeme dělat různé další aktivity. Pohádky se snažíme také vyprávět a dramatizovat. Pohádku Hrnečku vař nám báječně zahrála skupinka Delfíni, holky se pečlivě připravily i s pěknými rekvizitami. Některým dětem však plynulé a souvislé vyprávění i podle obrázků dělá ještě potíže.

Psaní – Doděláme stranu 12 a písmena d, m. Pustíme se do psaní vět na str. 15. Průběžně budeme psací písmena a slova číst, přepisovat, opisovat a psát diktáty. Dětem jsem poslala domů Písanky i modrý sešit. Podívejte se , jak jde Vašemu dítěti psaní. Někteří písmenka i slova již píší bravůrně, jiní potřebují ještě procvičovat správné tvary písmen a správné napojení písmen ve slovech. Prosím, dohlédněte, aby ten komu se nedařilo, provedl opravu ode mne předepsaných slov.

  • Ma – Nyní nebudeme v učebnici postupovat moc rychle. Dětem budu připravovat PL k procvičení všech typů příkladů v oboru do 10. Budeme hodně trénovat sl. úlohy, také zaměřené na prodávání. Děláme různé aktivity s papírovými penězi. Rozdíl mezi hodnotou peněz a kusem mince dělá některým dětem problém. ( Tři jednokorunové mince je méně, než dvě dvoukorunové mince.) V uč. dojdeme na str. 21, zopakujeme tělesa a geometrické tvary. Také se děti učí psát příklady a sl. ú. do sešitu. V modrých deskách mají děti prac. list, kde vidíte, jak Vaše dítě počítalo příklady sčít. a odčít. i s neznámou, také jsem zaznamenala rychlost.
  • Prv – Probírali jsme téma : Zdraví a nemoc, stále o lidském těle. Spíše si povídáme, hrajeme hry, malujeme a děláme různé jiné aktivity k tomuto tématu. V prvouce nechci s dětmi moc psát, protože toho mají dost v ostatních předmětech.
  • VV, PV – Dokončovali jsme hrady z krabiček a také je děti oživily různými postavami, zvířaty a strašidly. Děti to moc bavilo a každá skupina o svém hradu i báječně vyprávěla.

Přeji Vám pěkný týden        V. Smetanová