Jdi na obsah Jdi na menu
 


20. zpráva

24. 2. 2017

20. zpráva

Týden 27. 2. – 3. 3.

PROBĚHNE

PRVOUKA  D. Ú. na pátek 3. 3. děti vypracují str. 57 v učebnici a připraví si vyprávění na téma oslava narozenin v rodině. Budeme si potom o oslavách vyprávět. Děti by si měly pamatovat datum svého narození.

  • ČJ – Čteme průběžně pohádky a příběhy s velkými tiskacími písmeny ze žluté čítanky. Tento týden si přečteme  příběh srnčete na str. 40 – 41. Tématem celého týdne ve čtení budou zvířata – savci v 2. dílu čítanky na str. 24 – 26. Jistě budeme číst i jiná povídání o zvířatech, která dětem připravím na prac. listech. Všechny děti hodně baví řešit různé křížovky a hádanky – vidíte v červ. deskách. V písance napíšeme nová písmena M, n, N, p a slova s nimi, dojdeme až na str. 20, kde budou děti opět procvičovat, jak rozumí přečtenému textu. Také si napíšeme v úterý diktát známých písmen a slov. Vždy platí: Pokud má někdo v diktátu chybu, posílám sešit domů, děti musí provést opravu.

  • Děti by měly každý den chvilku číst, i když není d. ú. V tomto období děti veďte k tomu, aby čím dále více slov četly již rovnou dohromady. Musíte však dohlédnout na to, aby si konce slov děti nevymýšlely. Délka slov, která dítě zvládne přečíst správně bez vyhláskování, je zatím individuální.

  • Ma – Věnovali jsme se hlavně sl. úlohám a nakupování. Vidíte na PL v modrých deskách, jak se Vašemu dítěti dařilo. Děti si také vyzkoušely nakupování skutečné. Mohly si u mě „koupit“dobrůtky, u kterých byla cena. Zaplatily tím, že musely vypočítat, kolik budou platit. ( Předaly mi papírek s výpočtem.) To děti moc bavilo, ale pro některé bylo hodně složité pochopit postup při výpočtu celkové ceny. Nakonec to však zvládli všichni.( Dobroty byly asi lákavé.)

    Budeme se věnovat pořadí v uč. str. 22, 23. Procvičujeme všechny typy sčít. a odčít. do 10. Mělo by to jít již rychle a s malou podporou počítání na prstech. Dojdeme na str. 25. Děti, které učivo již zvládají dobře a rychle, dostávají různé náročnější úlohy, většinou kombinované se čtením nebo různé matem. křížovky a jiné  úlohy vyžadující náročnější logickou úvahu.

  • Prv – Dokončili jsme učivo: Nemoc a úraz. Nyní v učebnici následuje kapitola Jaro. Tu ještě přeskočíme a budeme se věnovat kapitole Orientace v čase. Tento týden budeme pracovat na str. 55 – 57.

    Roční období, dny v týdnu, měsíce – nebudeme se je učit pouze vyjmenovat, ale budeme se snažit v nich orientovat.

  • VV, PV – Už tvoříme jarně. Budeme se zabývat mláďaty. Děti již minulý týden vytvořily krásná hnízda s ptačími mláďaty.

    Prosím, dohlédněte dětem na penály. Musí mít 2pera, ořezané tužky a pastelky, barevné fixy, gumu, nůžky a lepidlo. Každý den potřebujeme fixy na tabulku. Hodně dětí je má vypsané, zdržuje nás půjčování . . . Moc děkuji za spolupráci.        Přeji pěkný týden V. Smetanová