Jdi na obsah Jdi na menu
 


5. zpráva

16. 10. 2016

5. zpráva

Týden  17. 10 –  21. 10.

Různé

  • Děti vám přinesly domů upomínkové fotografie na 1. třídu. 15 dětí již přineslo i peníze. Pokud nemáte o fotky zájem, pošlete je po dětech zpět do školy, odevzdám je a budou zničeny.
  • Velmi vás prosím, pokud mi do „Sdělení rodičům“ něco napíšete, řekněte dětem, aby mi notýsek ve škole ukázaly. Nekontroluji jej každý den.
  • Ve třídě máme dost teplo. Oblékejte děti, prosím, tak aby si mohly ve třídě teplé věci vysvléci - nejlépe do krátkých rukávů.

Děti moc chválím. Nyní dostávají na lavici ráno každý den usměvavého smajlíka, který by jim měl vydržet do konce vyučování. Pokud někdo během dne opakovaně poruší pravidla, která jsme si vysvětlili, smajlíka mu seberu. Pokud toto nepomůže, dostane dotyčný na lavici smajlíka, který se mračí.  Na konci vyuč. děti  smajlíky vždy odevzdají zpět. Za ty veselé dostanou malou dobrůtku. Na konci týdne podle toho hodnotím práci i chování do“ Notýsku“ nálepkou nebo razítkem. ( Povoleno je ztratit jednoho smajlíka za týden – to je ještě na pochvalu.) Tento týden všichni získali pochvalu. Děti se opravdu hodně snaží. Za měsíc a kousek už většinou téměř všichni báječně pravidla dodržují.

K učivu

ČJ – Naprostá většina dětí je nyní ve fázi, kdy se radují, že přečetly dohromady smysluplná slova i věty. Už jich umíme opravdu hodně. Část dětí (asi 10) přečte dohromady všechna probíraná slova i nová při prvním vyhláskování. Asi 9 dětí přečte ihned krátká procvičená i nová slova a  delší 2krát zopakují nebo jim lehce pomohu. Pokud vašemu dítku nejde dávat delší slova dohromady, neděste se, cvikem vše zvládneme. Je potřeba, aby děti při hláskování zbytečně hlásky neprotahovaly. Veďte děti k rychlému hláskování. Musejí tedy bezpečně a rychle číst jednotlivá probraná písmenka. Při čtení musí dítě používat záložku, také procvičujte pojmy a pokyny: Přečti první řádek, první sloupeček. .. . . . . . poslední, 2. slovo . . . Píšeme také diktáty a autodiktáty -  děti píší slova k obrázkům. Vedu děti k pečlivému vyhláskování slov, aby nevynechávaly písmenka. Výsledky posledního autodiktátu mají děti v červených deskách. Děti chodily po třídě a psaly k číslům slova podle obrázků rozmístěných po třídě. Pracujeme různými způsoby: někdy společně se mnou, někdy ve dvojici, jindy ve skupince, mnohdy v kroužku. Děti dostaly novou čítanku, které budu říkat žlutá. Zde je již složitější čtení. Úkoly ze čtení v této čítance budou děti dostávat vždy v pátek až na středu. Přinesou si ji do školy pouze tedy  ve středu a v pátek. Ostatní dny ji nechají doma. Pokud byste se mnou rádi konzultovali něco, co se týká výuky nebo cokoliv jiného ohledně vašich dětí, dejte vědět. V tomto týdnu probereme slova a věty s písmenem V, N. Dojdeme asi na str. 35. v modré uč. Páteční úkol bude ze žluté čítanky – článek Kuba a buben zase až na středu.

Ma – Děti se seznámily se znaménky porovnávání – větší, menší, rovná se, takže jsme porovnávali, co se dalo. Všichni učivo pěkně zvládají. V učebnici dojdeme asi na str. 29. Budeme rozkládat čísla. V hodinách hodně pracujeme s kartičkami čísel, které mají děti ve škole.

Prv – Povídali jsme si o ročních obdobích hlavně o podzimu. Vycházeli jsme hlavně z toho, co děti samy viděly - počasí, příroda. Také jsme už dokázali přečíst některé dny v týdnu: (úterý, čtvrtek, pátek) Malovali jsme podzimní obrázky. Práce si můžete prohlédnout v zelených deskách. Příště se budeme věnovat ještě počasí a zvířatům na podzim.

AJ

Někteří rodiče se opět poptávají na angličtinu, co se děti učí a na úkoly. Říjnové úkoly a učivo jsou ve zprávě č. 3. Učivo na listopad pošle p. uč. zase až počátkem listopadu.

Přeji pěkný týden V. Smetanová